www.hollywood-smile.net.pl
Diety odchudzające: poznaj ich zasady, korzyści i skutki uboczne, dowiedz się jak schudnąć szybko, by natychmiast stracić zbędne kilogramy.

DIETY ODCHUDZAJĄCE > Acai Berry


ZASADY I METODA DIETY ACAI BERRY


Acai berry (po polsku jagody Açai) to owoce palm açai, które rosną w dżungli amazońskiej w Brazylii. Słowo „açai” należy wymawiać: „ah sa el”. Acai berry to owoc o ciemnej, fioletowej barwie, rozmiarem zbliżony do winogron, niezwykle bogaty w substancje odżywcze: przeciwutleniacze (acai berry zawiera 20 razy więcej przeciwutleniaczy niż czerwone winogrona), aminokwasy, niezbędne dla organizmu kwasy tłuszczowe, itp. Jagody açai są jednym z najbogatszych, spożywczych źródeł przeciwutleniaczy.


Mieszkańcy obszaru puszczy amazońskiej od setek lat stosują jagody açai jako jeden z głównych składników swojego codziennego pożywienia (dla niektórych społeczności zamieszkujących ten obszar jagody açai stanowią nawet połowę przyjmowanych pokarmów).


Około 10% owocu acai berry to jadalny miąższ oraz skóra. Pozostałe 90% to nasiona lub pestki. Większość składników odżywczych pochodzi z miąższu i skóry owocu, pestki są niejadalne.
W smaku, jagody açai przypominają tradycyjną jagodę oraz czekoladę. Przy tak wysokiej zawartości składników odżywczych oraz wyśmienitym smaku, nikogo nie powinno dziwić, że jagody açai cieszą się rosnącą popularnością.


Chociaż w Brazylii acai berry są owocem niezwykle popularnym, w pozostałych zakątkach świata były stosunkowo, a czasami wręcz w ogóle nieznane. Niemniej, zakrojona na szeroką skalę promocja w mediach uczyniła z acai berry owoc rozpoznawalny (szczególnie w Stanach Zjednoczonych).
Jagody açai oprócz tego, że stanowią bogate źródło składników odżywczych, zyskały sławę „owocu, który odchudza”. Chociaż niektóre reklamy często popadają w przesadę wychwalając skuteczność acai berry w walce z nadwagą, badania naukowe udowodniły, że jagoda açai faktycznie zawiera wiele ważnych składników ograniczających apetyt, stymulujących metabolizm i wspomagających przyrost masy mięśniowej.


W sprzedaży owoce acai berry można znaleźć w postaci suplementów diety: suplementy spożywcze, przeciery, napoje energetyczne, milkszejki mrożone, milkszejki, soki, tabletki, itp.


Acai Berry
Acai Berry

ZALETY ACAI BERRY


Acai berry to owoce niezwykle bogate w substancje odżywcze, takie jak: przeciwutleniacze, aminokwasy, niezbędne dla organizmu kwasy tłuszczowe, witaminy, minerały, itp.


Jagody açai mają raczej przyjemny smak.


Włączone do zdrowego sposobu odżywiania i programu regularnej aktywności fizycznej, jagody açai są w stanie:

  • doprowadzić do utraty wagi,
  • poprawić zasoby energii i kondycję,
  • wspomagać układ odpornościowy,
  • poprawić trawienie,
  • poprawić wygląd skóry,
  • oczyścić organizm z toksyn,
  • wspierać dobry sen,
  • przeciwdziałać starzeniu się i różnorakim schorzeniom,
  • walczyć z chorobami serca,
  • obniżyć poziom cholesterolu.

Acai berry ogranicza apetyt. Proporcjonalnie do swojej wagi, jagoda açai zawiera ogromną ilość błonnika (około 40% wagi miąższu oraz skóry). Co więcej, acai berry jest jednym z najbogatszych źródeł kawasów tłuszczowych omega-3 i omega-9. A to właśnie kwasy tłuszczowe omega i błonnik są najskuteczniejszymi, naturalnymi składnikami ograniczającymi apetyt (nie podjadasz między posiłkami i nie odczuwasz nieznającej sprzeciwu ochoty by coś przekąsić).


Duża ilość błonnika w jagodach açai sprzyja obniżeniu poziomu cukru we krwi, a to z kolei prowadzi do redukcji ilości tłuszczu w organizmie. Wysoka zawartość błonnika w acai berry bardzo skutecznie spowalnia przyrost poziomu cukru we krwi, dzięki czemu nie jest on odkładany w postaci tłuszczu.


W tradycyjnej medycynie brazylijskiej, oliwa z jagód açai używana jest w leczeniu biegunki. Napary z korzenia acai berry wykorzystywane są w leczeniu żółtaczki oraz w celu poprawienia obrazu krwi. Z kolei napar z kory acai berry jest stosowany do przemywania wrzodów na skórze, w leczeniu gorączki skuteczne są natomiast zmielone pestki acai berry, podane w postaci naparu.


WADY/ EFEKTY UBOCZNE ACAI BERRY


Zadawanie sobie pytania, czy spożywanie jagód açai pociąga za sobą jakieś efekty uboczne, to pytanie o to czy na przykład jabłka również mają jakieś efekty uboczne. Acai berry to bardzo odżywczy owoc i, zgodnie z tym co przedstawiliśmy w rozdziale „Zalety”, jego spożywanie ma bardzo korzystny wpływ na organizm, przy czym jakiekolwiek niedogodności, związane z włączeniem go do diety, są praktycznie równe zeru.


Niemniej, pewne nieznaczące komplikacje zaobserwowano u osób alergicznych na pyłki. Osoby te zauważyły, że ich reakcje alergiczne stały się bardziej intensywne w pewnej mierze przez spożywanie acai berry. Oczywiście ilość takich przypadków jest bardzo mała a objawy raczej nieznaczące, należy jednak podkreślić, że taki problem istnieje.


Osoby przyjmujące leki (np. na nadciśnienie) są często zaniepokojone potencjalnymi reakcjami suplementów zawierających jagodę açai z zażywanymi przez nie lekami. Tymczasem, nie stwierdzono żadnych interakcji o ile zastosowane preparaty zawierały wyłącznie jagody açai (100% acai berry). Nie stwierdzono także żadnego wpływu spożywania tych owoców na ciążę.


Zazwyczaj specjaliści doradzają jagody açai w ilościach od 1 000 do 4 000 miligramów. Są to bardzo niewielkie ilości w porównaniu do tych, które od setek lat na co dzień spożywają mieszkańcy puszczy amazońskiej nie odnotowując przy tym żadnego negatywnego wpływu tych jagód na zdrowie.


Nadmierne ilości soku lub przecierów z acai berry mogą być przyczyną pojawienia się lekkiej biegunki, niemniej tak samo dzieje się w przypadku wszystkich innych soków.


Zwróć uwagę, że brak efektów ubocznych jagody açai dotyczy wyłącznie jagody açai w postaci czystej, tj. niezmieszanej z innymi składnikami (guarana, kofeina, soki z innych owoców, cukier, itp.). Istotnie, te składniki (ale nie jagoda açai) mogą być przyczyną pewnych efektów ubocznych. Z tego też powodu zaleca się spożywanie acai berry tylko w postaci czystej, w 100% naturalnej, a nie w postaci suplementów, w których została ona zmieszana z innymi składnikami.


CZY WIESZ, ŻE?


100 gram acai berry zawiera:
  • 52,2 grama węglowodanów (w tym błonnika),
  • 32,5 grama tłuszczów,
  • 8,1 grama aminokwasów,
  • przeciwutleniacze (substancje mikroodżywcze, waga nieznacząca),
  • fitosterole (substancje mikroodżywcze, waga nieznacząca).


Twoja ocena: Brak Średnia: 5 (1 głos)

»»
www.volumbust.pl