www.idealneodchudzanie.pl
Diety odchudzające: poznaj ich zasady, korzyści i skutki uboczne, dowiedz się jak schudnąć szybko, by natychmiast stracić zbędne kilogramy.

SCHUDNĄĆ W UDACH > ĆWICZENIA
NA SZCZUPŁE UDA


JAKIE ĆWICZENIA WYKONYWAĆ, BY SCHUDNĄĆ W UDACH?


Teraz, kiedy już znasz wskazówki serwisu Zdrowie-az.pl by schudnąć w udach, zajmiemy się ćwiczeniami, które należy wykonywać, by wyszczuplić uda.


Zanim rozpoczniesz trening, przypomnij sobie, że przed wykonywaniem ćwiczeń konieczna jest rozgrzewka. Co więcej, lepiej zacząć spokojnie wykonując z początku niewielką ilość ruchów w każdej serii, szczególnie jeśli regularne ćwiczenie nie należy do Twoich przyzwyczajeń. Jeśli odczuwasz zmęczenie, natychmiast zrób przerwę, jeżeli odczuwasz ból w jakiejś części ciała, przerwij ćwiczenie i sprawdź następnego dnia, czy ból znów się pojawia. By mieć piękne uda, trzeba wykazać się cierpliwością.


Oto ćwiczenia, które możesz wykonywać, by schudnąć w udach. Wybierz część z nich kierując się własnymi aspiracjami i kondycją fizyczną:


Ćwiczenie nr 1. Połóż się na plecach, najlepiej na dywanie. Ręce umieść z tyłu głowy. Jedną nogę połóż na krześle lub na ławeczce i podnieś drugą nogę w taki sposób, aby Twoje nogi tworzyły w stosunku do siebie kąt prosty (90°). Unieś centralną część pleców nad ziemię i napnij mięśnie brzucha.


Ćwiczenie nr 2. Połóż się na plecach na płaskiej powierzchni, najlepiej na dywanie. Ręce umieść z boku (łokcie na ziemi). Podnieś uda i pedałuj nogami w powietrzu tak, jak na rowerze. Wykonuj to ćwiczenie codziennie przez przynajmniej 5 minut. Ćwiczenie to pozwala spalać kalorie, ale i ujędrnić uda.


Ćwiczenia nr 3. Usiądź na stołku i wyprostuj się. Na kostkach umieść ciężarki. Podnieś najpierw jedną nogę, potem drugą, a następnie obie naraz. Ćwiczenie to wzmacnia mięśnie nóg i ud, a także mięśnie brzucha. Na początku wykonaj krótką serię (15 do 20 powtórzeń) potem stopniowo zwiększaj liczbę serii.


Ćwiczenie nr 4. Połóż się na boku, wyprostuj nogi i podnieś je 10 cm nad ziemię. Obie nogi powinny dotykać się na całej długości. Wytrzymaj chwilę, następnie opuść je powoli na ziemię. Powtórz ten ruch 5 razy i zmień bok. Na początku wykonuj to ćwiczenie codziennie przez 2 - 3 minuty, dobrze to zrobi Twoim udom. Następnie stopniowo przedłużaj każdą serię aż osiągniesz 5 minut na każdy bok (czyli w sumie 10 minut), kiedy już przyzwyczaisz się do tego ćwiczenia.


Ćwiczenie nr 5. Rozciąganie nóg działa także na uda. Ćwiczenie to przypomina poprzednie, tym razem jednak od ziemi odrywasz tylko jedną nogę. Połóż się na boku, jedną nogę pozostaw na ziemi, drugą zaś, wyprostowaną unieś wysoko (palce u stóp w kierunku sufitu). Następnie opuść ją spokojnie, aż ponownie znajdzie się na nodze leżącej na ziemi. Powoli z powrotem unieś nogę do góry. To ćwiczenie ściągające mięśnie, pozwala zmniejszyć rozmiar ud. Możesz także zamontować niewielki ciężarek na podnoszonej nodze (nie jest to ryzykowne, jeśli wykonujesz to ćwiczenie spokojnie).


Ćwiczenie nr 6. Piłka do ćwiczeń (piłka szwajcarska). Ćwiczenie to ma na celu wzmocnienie mięśni wewnętrznych ud.


Połóż się na plecach i wyprostuj nogi na ziemi w lekkim rozkroku (co najmniej na szerokość bioder). Umieść piłkę do ćwiczeń o średnicy 55 cm między kostkami i lekko dociśnij ją nogami. Połóż się ponownie na plecach, ręce z boku.


Następnie napnij mięśnie brzucha, wyciągnij kręgosłup i rozluźnij pośladki. Potem, nie zmieniając pozycji, ściśnij piłkę nogami i ugnij kolana, podnosząc nogi nad ziemią tak, aby kolana tworzyły linię prostą z biodrami. Łydki powinny znajdować się w pozycji równoległej do podłogi.


Rozluźnij, opuść piłkę na ziemię i wyprostuj nogi, odcinek lędźwiowy kręgosłupa nie powinien odrywać się od ziemi. Powtórz ćwiczenie.


Ćwiczenie nr 7. Jeżeli posiadasz w domu bieżnię, maszeruj rytmicznie pod kątem 15°. Marsz po powierzchni wznoszącej się pod kątem 15° zasadniczo różni się od marszu po powierzchni płaskiej. Nachylenie sprawia, że marsz staje się skuteczniejszy nie tylko w spalaniu tłuszczu, ale także w wyszczupleniu nóg (i pośladków).


Nie wszystkie bieżnie mogą być ustawione pod kątem, poproś o taką, którą stwarza taką możliwość. Maszeruj przez 25 minut. Istnieje ryzyko, że znienawidzisz to ćwiczenie, przynajmniej na początku, ponieważ nie należy ono do gatunku łatwych, niemniej docenisz jego niezwykłą skuteczność i zapewne podzielisz się swoją radością na stronie Zdrowie-az.pl.


Ćwiczenie nr 8. To będzie nie tyle ćwiczenie ile rada. Zapoznaj się także z ćwiczeniami na szczupłe pośladki przygotowanymi przez Zdrowie-az.pl. Większość ćwiczeń, które wyszczuplają pośladki w podobny sposób działają także na uda.


Pamiętaj, że należy spożywać zdrowe pokarmy o niedużej zawartości tłuszczu oraz regularnie ćwiczyć, by przyspieszyć spalanie tłuszczu w udach i je ujędrnić. Po ukończeniu seansu ćwiczeń odchudzających na uda, nie zapomnij o nawodnieniu. Postaraj się także, aby wykonywanie tych ćwiczeń stało się dla Ciebie rozrywką (znajdź motywację, ważne powody by wykonywać te ćwiczenia, nie postrzegając ich w kategoriach przykrego obowiązku, muzyka może okazać się bardzo pomocna w czasie tych ćwiczeń), a Twoje uda będą naprawdę piękne!



»» Powrót do „SCHUDNĄĆ W UDACH - PODSTAWOWE ZASADY”.

»»

www.volumbust.pl